Hoe zorg je ervoor dat je universiteit lokaal en internationaal één herkenbaar gezicht krijgt?

Door op zoek te gaan naar de kern: onderwijs / voor studenten / door professoren / in faculteiten / binnen de universiteit. Die ordening is uitvergroot door de slash ‘/’ als bindend element te introduceren in de merkstijl. De diagonaal is direct te herleiden uit het oorspronkelijke universiteitswapen uit 1614. De kleur van de passie, rood, is verkozen tot primaire huisstijlkleur en daarmee schaart de universiteit zich onder de top-10 universiteiten wereldwijd.

Het oorspronkelijke wapen is geoptimaliseerd voor hedendaagse toepassingen en vast onderdeel gemaakt van het logo. Onderdeel van de opdracht was het uitgebreid vastleggen van de huisstijl in een manual. Hiermee is het voor diverse afdelingen en ontwerpers mogelijk om met de stijl te werken en te komen tot een consistente merkstijl.

De passie voor wetenschap komt tot uitdrukking in de corporate brochure die uitgebracht werd in boekvorm, getiteld ’Searching for Julia’. Wetenschappers zijn altijd op zoek naar hun ‘Julia’: een nieuwe oplossing of een doorbraak.

NB. De huisstijl voor de Rijkuniversiteit Groningen heb ik ontworpen tijdens mijn dienstverband bij G2K in Groningen. | Opdrachtgever: Rijkuniversiteit Groningen

Mail of bel voor informatie: 06 558 64 605