Hoe vang je de perspectieven van bewoner, bezetter en bevrijder in een beeldmerk en bijbehorende identiteit? 

Tijdens de Tweede Wereldoorlog liet de Duitse legerleiding tussen 1942 en 1944 een verdedigingslinie aanleggen van ruim zesduizend kilometer. Deze Atlantikwall liep langs de Europese kust van Noorwegen tot Spanje en bestond uit ruim twaalfduizend zware bunkers en tienduizenden lichtere bunkers en versterkingen. In het waddengebied is relatief veel van de Atlantikwall bewaard gebleven. Op tien locaties is dit erfgoed weer zichtbaar en toegankelijk gemaakt. Deze locaties vertellen het verhaal van de Wadden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een verhaal over militaire strategie├źn, bezetters en bewoners, verhullen of herinneren en over gewone mensen in een ongewone tijd. 100pk geeft vorm aan de huisstijl en maakt het verhaal weer zichtbaar in diverse middelen zoals cartografie, vlaggen, folders en bewegwijzering zoals infoborden en markerborden.

Voor de locaties is een infobord ontwikkeld waardoor de bezoeker het verhaal in context kan plaatsen. De sokkel is gemaakt uit cortenstaal waar het logo in uitgespaard is. Het karakter van het eroderende staal past goed bij de staat waarin de bunkers verkeren.

// Klant: Atlantikwall Waddengebied // Branche: overheid // Werkzaamheden: huisstijl / branding / outdoor signing / bewegwijzering / cartografie / campagne / communicatie / folders / website

100pk / Paul Kooi / ┬ę 2019 disclaimer 
T 06 558 64 605
stuur een e-mail