Hoe geef je een gezicht aan 4 gemeenten?

Westerkwartier is de naam voor de nieuwe gemeente die is ontstaan uit de herindeling van Grootegast, Leek, Marum en Zuidhorn. De opdracht wordt na een spannend aanbestedingstraject gegund aan bureaucombinatie 100pk/Mixr. De basis van het logo bestaat uit drie vierkanten met een uitsparing ter grootte van een kwartier. Ze vormen met de abstracte W en een K een pijl die naar het westen wijst.
De ordening van de vormen verbeeldt de organiserende rol van de gemeente dichtbij de mensen.
De beoogde ambitie en groei van de gemeente is terug te vinden in de kleuren: lentegroen staat voor het land en de natuur, frisblauw voor lucht en water. Donkergrijs verwijst naar de bodem en daarmee naar het nuchtere ‘met beide benen op de grond’-karakter van de gemeenteorganisatie en de verbindingen.
In de loop van 2019 wordt de huisstijl uitgerold in diverse uitingen.

Tijdens de introductiebijeenkomst vormen de burgemeesters van de vier gemeenten gezamenlijk het nieuwe logo door kubussen in de juiste volgorde te stapelen.

Voor toepassing van de huisstijl door diverse partijen wordt voorzien in een richtlijn waarmee publicaties eenvoudig gemaakt kunnen worden.

// Klant: Gemeente Westerkwartier // opdracht vanuit bureaucombinatie 100pk/Mixr // Branche: overheid // Werkzaamheden: logo / huisstijl / branding / outdoor signing / bewegwijzering / campagne / communicatie / folderlijn / huisstijlautomatisering / formulieren / kleding / voertuigbelettering / website / social media

100pk / Paul Kooi / © 2019 disclaimer 
T 06 558 64 605
stuur een e-mail