Hoe combineer je een ramp die 300 jaar geleden plaatsvond met hedendaagse kunst?

In 2017 was het 300 jaar geleden dat het Noordzeekustgebied getroffen werd door een zware stormvloed. De Kerstvloed van 1717, die duizenden mensenlevens eiste, was de grootste natuurramp van Nederland in de afgelopen vier eeuwen. Aanleiding voor Groningse organisaties om met Expeditie Kerstvloed 1717 stil te staan bij het thema ‘De kracht van water, toen en nu’. Het programma bestond onder andere uit workshops, lezingen en wandelingen. Het hoogtepunt vormde een speciale kunstroute aan de Noord-Groningse kustlijn. Op 13 bijzondere locaties waren imposante kunstwerken te zien van (inter)nationale kunstenaars, die komen uit gebieden waar een soortgelijke ramp heeft plaatsgevonden. De inspiratie voor het beeldmerk heeft zijn oorsprong in de legende van Neptunus. Neptunus was niet alleen zeegod van het stromende water en de golven, maar ook de god van de paarden. Neptunus zou volgens de Romeinse mythologie de paarden gebruikt hebben om stormen op zee te creëren en de zee weer tot rust te brengen. De huisstijl wordt toegepast in diverse uitingen zoals vlaggen, campagneposters, website en folders.

Roger Rigorth-1965-Altheim-Duitsland-Duitse-kunstenaar-Roger-Rigorth-werkt-aan-zijn-kunstwerk.-Te-zien-in-de-bomen-aan-de-Oude-Zeedijk-op-de-kruising-bij-het-Dijksterpad.-e1498812588117
Kerstvloed logo
kerstvloed poster-driehoeksbord
MarginKerstvloed vlag
Marginkerstvloed kunstwerk-rob-sweere
Marginkerstvloed kunstwerk-valerie-van-leersum
MarginKerstvloed website-desktop

// Klant: Marketing Groningen // Branche: city-en regiomarketing // Werkzaamheden: logo / huisstijl / branding / communicatie / posters / vlaggen / website /

100pk / Paul Kooi /  disclaimer 
T 06 558 64 605
stuur een e-mail 

©2015-

100pk logo